dis dokusunu temizleme islemi

Periodontoloji

Periodontoloji dişler ve dişlerin etrafında yer alan dokuların sağlık ve hastalıktaki durumlarını inceleyen, dokularda meydana gelen hastalıkların teşhis, tedavi ve tedavi sonrasında elde edilen sağlığın korunmasını amaçlayan bir daldır. Diş eti hastalıkları basit bir diş eti iltihabından, çene kemiklerinin eridiği ve dişlerin sallanarak kaybedildiği şiddetli enfeksiyonlara kadar geniş bir alanı kapsar.

Hastalıklarla beraber diş etleri şişer, kızarır, kanar ve çekilir ve diş boyları uzar. Bunun dışında ağız kokusu, dişlerin yer değiştirmesi veya aralarının açılması gibi ve sonunda diş kaybının meydana gelmesi durumlarında diş eti rahatsızlıkları ön plana çıkar. Diş eti hastalıklarının en önemli belirtilerinden olan diş eti kanamaları gibi durumlarda çeşitli tedaviler öne çıkar.

Periodontoloji Ne Yapar?

Periodontoloji ne yapar bakıldığında tedavinin ana amacı dişleri ve çevre dokuları sağlıklı hale getirmek ve ağızda tutmaktır. Hastalığın tipi ve şiddetine göre farklı tedavi yöntemleri uygulanır ve bunlar öncelikli olarak ağız hijyeni eğitimi, diş taşı temizliği, kök yüzeyi düzleştirmesi gibi çeşitli operasyonlar olarak basitçe özetlenebilir. Aynı zamanda diş eti estetiğini sağlamak ta bu tedaviler kapsamında bulunur. Hastalığın tipi ve şiddeti, hasta alışkanlıkları ve hekimlerle yapılan iş birlikleri ağız hijyeni standardını doğrudan etkiler.

Periodontoloji Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Periodontoloji tedavi hizmetlerine tedavinin ilk aşaması esas etkeni olan dental plağın hasta tarafından fırça, diş ipi, ara yüz fırçası kullanarak temizlenmesi ve diş üzerindeki birikintilerin diş hekimi tarafından özel aletlerle uzaklaştırılmasıdır. Başlangıç tedavisi olarak isimlendirilen bu aşamada periodontal işlemlerin temelidir. Diş taşı temizliği basit dişeti iltihaplarında tek başına bir tedavi yöntemi olabildiği gibi ileri durumlarda periodontal operasyona hazırlık amacı ile yapılır. Periodontoloji tedavileri bakıldığı zaman,

• İltihaplı olan dişe tini, büyümüş di şetini, çekilmiş olan dişleri, diş ve diş eti arasında çene kemiklerinin erimesine bağlı olarak meydana gelen boşluklar tedavi edilir ve bu tedavilerde lokal anestezi altında yapılan cerrahi operasyonlar yapılır.
  • Periodontal tedavi, erken teşhis ile gerekli olan müdahaleler yapıldığında sonuçları memnun edicidir.

Periodontoloji Tanı Yöntemleri

Periodontoloji tanı yöntemleri özellikle çene cerrahisinde röntgen tanı yöntemleri tomografi ile desteklenir. Hastaların birebir ölçüde üç boyutlu kemik modelinin elde edildiği ileri tekniklerde kullanılır. Bu sayede ameliyat öncesinde kesin bir tanı konularak operasyon planı tam olarak yapılır. Periodontoloji tedavisi sırasında hastalığın doğru teşhisi önemlidir.

Periodontoloji Tedavi Nasıl Yapılır?

Periodontoloji tedavi nasıl yapılır konusunda ağız, diş ve çene hastalıkları ile alakalı olan cerrahi işlemler lokal anestezi yani bölgesel uyuşturma altında yapılabilir ve genel anestezi altında da yapılabilir.

Periodontoloji tedavisinde çeşitli aşamalar ortaya çıkar ve genel olarak bakıldığı zaman Periodontoloji tedavisinde uzman hekimler tarafından gerçekleştirilen tedavi aşamaları hastalığın teşhisi, hastalık ve ağız bakımı ile alakalı bilgi paylaşımı, profesyonel temizlik, antibiyotik tedavisi, cerrahi tedavi ve uygulamalarla birlikte tamamlayıcı ve destekleyici olan tedavilerdir.

Periodontoloji Fiyatları

Periodontoloji fiyatları genel olarak kişilerin alacağı tedavi şeklinde ve yönteminde göre değişir. Periodontoloji tedavilerinde ilk olarak ağız içi muayenesi yapılır ve eğer doktor uygun görürse tanı için çeşitli röntgen cihazları ile diş etleri ve diş köklerine bakılır. İltihaplı ve sıkıntılı olan yerler tespit edilir ve daha sonrasında uzman doktor tarafından belirlenen tedavilere başlanır. Bunun dışında periodontoloji ameliyatı yanlış ağız bakımı, genetik sebepler, dış görünümde oluşan sorunlar ve çeşitli sıkıntılardan dolayı yapılır bu sebeple ameliyat ücreti de kişiye özel belirlenir.