prototip dis maketini fircalayan kiz cocugu

Pedodonti

Pedodonti yani çocuk diş hekimliği 0-12 yaş arası çocukların süt ve daimi dişlerinin sağlıklı olarak korunması ve tedavi hizmetleridir. Süt dişleri genellikle doğumdan sonraki altıncı aya kadar sürmeye başlar ve toplamda 20 süt dişi 2,5 yaşına kadar tamamlanır. Süt dişleri, daimi dişlere göre yapısal ve anatomik farklılıklar gösterir ve tüm bu farklılıklar onları çürüğe ve aşınmaya karşı daha dirençsiz kılar. Bu sebeple pedodonti 0-13 ya grubu olan çocukların süt ve daimi dişlerinin sağlıklı şekilde korunması, travma, çürük, kalıtımsal ve benzeri etkenlerin bu dişlerde oluşturduğu sorunların önüne geçilir.

Tüm diş sorunlarının oluşmasını engelleyecek önlemleri alarak çocukları çürüksüz bir geleceğe yönlendirme amaçlanır ve bu amaçla uygulanan işlemlerle birlikte çocukların diş sorunlarının önüne geçilir.

Pedodonti Tedavileri Nelerdir?

Pedodonti tedavileri nelerdir bakıldığı zaman birçok farklı tedavi yöntemi bulunuyor. Bunlardan biri çocuklarda diş hekimi korkusunun oluşmamasını sağlamak, çocukların çürük risk grubunu belirleyerek kişiye özgü koruyucu programlar düzenlemek gibi durumlar olabilir. Bunun dışında çocukların diş bakımı konusunda hem çocuğu hem de aileyi bilgilendirmek ve çocukların beslenme alışkanlıklarını düzenlemek olabilir. Pedodonti tedavileri nelerdir konusunda,

• Diş çürüğü oluşmadan uygulanacak koruyucu uygulamaları yapmak.
  • üt ve genç daimi dişlerin restoratif ve endodontik tedavilerini yapmak.
  • Çocukların çene ve dişlerin gelişiminin düzenli ilerlemesini kontrol etmek.
  • Koruyucu ortodontik tedaviler yapmak.
  • Kötü ağız alışkanlıklarının durdurulmasında yönelik tedaviler.
  • Süt dişlerinin çekimi ve gerekliyse diğer yer tutucu ve çocuk protezi yapmak olabilir.
  • Çocuklar dental bir travma yaşadıysa bununla alakalı takipleri ve tedavileri yürütmek.
  • Özel ilgi gerektiren çocukların diş tedavilerini ameliyathane şartlarında genel anestezi altında yapmak.

Pedodonti Tedavileri Nasıl Yapılır?

Pedodonti tedavileri nasıl yapılır konusunda tamamen profesyonel hekimler tarafından çeşitli tedaviler profesyonel makineler ile uygulanmaktadır. Koruyucu uygulamalar, çocuklarda diş bakım eğitimi, diş temizliği, yer tutucular, flor uygulamaları, çocuklara özel tedaviler, çürük ve kırık tedavileri, dişin yerinden oynaması veya tamamen çıkmasına yönelik tedavilerle diş çekimi tedavileri olabilmektedir.

Pedodonti Koruyucu Uygulamalar Nelerdir?

Pedodonti koruyucu uygulamalar, özellikle diş çürüğünü önlemeye yönelik koruyucu uygulamalar içerisinde çocukların ve ailesinin ağız diş sağlığı ve bezlenme konusunda eğitilmesine büyük bir önem vermektedir. Kliniklerde hastalara diş fırçalama tekniği uygulamalı olarak anlatılır ve koruyucu diş hekimliği uygulamaları arasında yüzeysel flor ve fissür örtücü işlemleri de yer almaktadır. Daimî dişlerin çiğneyici yüzeylerindeki derin ve çürümeye meyilli fissürleri kapatarak bakterilerin ulaşmasını engeller ve böylece çürük sorunlarının önüne geçilir.

Diş Çürüğü Uygulamaları Nelerdir?

Diş çürüğü, çocuklarda en fazla karşılaşılan sorunlardan biridir ve diş çürüğü diş üzerindeki bakterilerin besinleri fermente etmesi sonucu üretilen asitlerle diş sert dokularının yıkılımı ile başlayan bir hastalıktır. Özellikle çocuklarda zaman zaman görülen bu sorunun önüne geçmek oldukça önemlidir ve çürüyen dişlerinde erken müdahalesi gerekir.

Diş Hekimi İlk Ziyaret Nasıl Olmalıdır?

Çocuklar diş hekimine ilk diş sürmesinden sonra kontrol amaçlı olarak götürülmelidir. Bu durumdan sonra her 6 ayda bir olarak kontrol amacıyla diş hekimi ziyaretleri tekrar edilir ve çocukların düzenli diş hekimini görmesi önemlidir. Hem ağız dışından hem de ağız içi muayenesi ile ağız açık iken dişlerin ve yumuşak dokuların incelenmesiyle yapılan gözlemleri kapsar. BU gözlemler sonucunda çocukların ağzında meydana gelen sorunları önlemeye yönelik tedavi planlaması yapılır.

Pedodonti Neden Önemlidir?

Pedodonti neden önemlidir için çocukların diş tedavilerini bu konuda uzmanlaşmış olan hekimlerin yapması, çocuklarda daha iyi bir iletişim kurulmasına ve uzun vadede diş tedavileri ile koruyucu işlemlerinin kolaylıkla yapılmasına imkan sağlar. Pedodonti uzmanının esas görevlerinden biri gelişmekte olan çocukların hem ruhsal hem de bedensel gelişimlerini gözlemleyerek çocukların diş hekimlerine alışmasını sağlar.

Pedodonti uzmanları gelişmekte olan dişlerin anatomik yapısına hakimdirler bu sebeple dişlerdeki çeşitli sorunları muayene ile tespit eder. Böylece gerekli durumlarda sorunları önceden görebilir ve önlem alabilir. Özellikle daimi dişler üzerinde yapılacak uygulamalar ile çocukların ömür boyu ağzında kalması gereken dişler korunur.