dis teli tedavisi uygulaması

Ortodontik Tedaviler

Ortodontik tedaviler normal diş yapısının olması gerektiğinden farklı ve çapraşık olan diş yapılarının bozukluğunu düzeltmeye yönelik yapılan tedavilerdir. Ortodonti tedavisi normal diş yapısının olması gerektiğinden farklı ve çapraşık olması durumunda bu sorunun düzeltilmesi için ağız diş ve kafa yapısını inceleyerek dişlerdeki çapraşık diş problemlerinin düzeltilerek kişinin istediği dişlere kavuşmasını sağlayan tedavi yöntemleridir.

Ortodontik problemler, hastalanın alt çenesinin ileride veya geride olması, iskelet bozukluklarının mevcut olması veya kişinin çene yapısının uyumsuzluk göstermesi ortodontik problemlerinin oluşma nedenlerinden bazılarıdır. Bu problemler kişilerde çocukluk döneminden beri meydana gelebilir. Bu sebeple bireyler için ortodontik tedaviler yapılır. Ortodontik tedavilere bakıldığı zaman,

• Her yaşta ortodontik tedaviler yapılır ve günümüzde bu tedaviyi görmek isteyen hem çocuklara hem de yetişkinlere yapılabilir. Yaş, ortodontik tedavi için olumsuz bir kriter değildir, her yaşta yapılabilir.
  • Ortodontik tedavi öncesi teşhis ve tedavi planlaması için öncelikle klinik muayeneler yapılır ve gülümseme ile profil görüntüsü, çenelerdeki ve dişlerdeki bozukluk derecesi muayene ile tespit edilir böylece tedavi planı ve seyri belirlenir.
  • Diş teli uygulamaları ile kişiler hayal ettikleri görüntüye kavuşurken dişlerde meydana gelen sorunların önüne geçilirken dişlerdeki yamukluk ve çarpıklıkları önlemek adına daha özgüvenli bir gülüş sağlanır.
  • Diş teli tedavilerinde ortodontik sorunlar çözülürken aynı zamanda dişlerde estetik bir görünüme kavuşur ve diş teli tedavisi sonrasında kişiler rahatlıkla gülümser ve dişlerin dizilişlerinde kaynaklı konuşma bozukluğunuz tedavi sonrasında düzelir ve artık kişiler rahatlıkla gülümseyebilir.

Genel olarak ortodonti tedavileri ile dişlerinizin düzgün sıralanması adına önemli bir adım olsa da bu tedavi sonrasındaki süreçte önem taşır. Tedavi sonrasında belli bir süre hasta pekiştirme tedavisine devam etmelidir ve bu tedaviyi önemsemeniz halinde dişlere uygulanan tedavi sonucu başarısız olur. Son senelerde uygulanan diş teli ve diğer ortodonti tedavileri ile birlikte kişiler istedikleri diş yapısına ulaşabilirler. Teknolojinin gelişmesi ile beraber ortodontik tedaviler daha hızlı ve daha etkili şekilde gerçekleştirilir.